خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/28 - 11:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حاجی پور:

وزارت نیرو به تعهدات خود برای احداث سد هراز عمل کند/احداث جاده بالادست سد مطالبه مردم است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: مطالبه ما درحال حاضر از وزارت نیرو احداث سد هراز نیست بلکه احداث جاده بالادست و جمع آوری پسماندها از کاسه سد است.

رضا حاجی پور عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، خطاب به وزیر نیرو در خصوص احداث سد هراز، گفت: مجموعه وزارت نیرو در زمان احداث سد هراز در دهنه منگول و ورودی شهرستان آمل تعهدهایی داد که این تعهدها انتقال و احداث جاده موجود به بالادست سد، انتقال پسماند موجود در کاسه سد به بیرون از آن بود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر پسماند موجود در کاسه سد منتقل نشود مشکلاتی شبیه سد گتوند رخ می‌دهد که اصلا تمایل نداریم با این چالش مواجه شویم، عنوان کرد: وزیر نیرو باید در ابتدای کار خود به تعهدهای داده شده برای احداث سد هراز پایبند باشد و برای اجرا به آنها رجوع کند.

وی با بیان اینکه عملیات احداث سد هراز 25 سال قبل آغاز شده اما تاکنون 50 درصد پیشرفت داشته و در طول این 25 سال تردد بومیان منطقه با مشکل مواجه شده است، گفت: 150 هزار نفر در بخش لاریجان ساکن هستند و در فصل تابستان تردد بیشتری دارد اما روزانه سه ساعت در مسیر شهر آمل در ترافیک گیر می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطالبه ما درحال حاضر از وزارت نیرو احداث سد هراز نیست بلکه احداث جاده بالادست و جمع آوری پسماندها از کاسه سد است، افزود: در طول 16 سال گذشته 220 هزار میلیارد تومان اعتبار به سد هراز داده شده بود اما در طول سه سال گذشته یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار به سد هراز اختصاص داده شد که حاصل آن پیشرف فیزیکی این سد بود.

حاجی پور تصریح کرد: موضوع احداث شبکه های پایین دست هراز نیز یکی از مسائل موجود است زیرا 150 هزار هکتار از اراضی کشاورزان پایین دست سد هراز قرار دارد./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 383624
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار